דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: איך זה עובד? 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2494 פעמים ]

גישור גירושין הוא מעין תרגיל בדיפלומטיה, כאשר מטרתו של המגשר הנה לעזור לשני הצדדים להגיע להסכמה. אם בתהליך גירושין הבעל והאשה משולים לשתי ארצות הנמצאות במלחמה, המגשר משול לאו"ם, ותפקידו לעשות בין הצדדים שלום (גם אם יהיה זה שלום קר...). גישור גירושין טיפוסי יכלול אתכם, את בני הזוג (לשעבר, לשעבר...) ואת המגשר. לעיתים הוא יכול לכלול גם את עורכי הדין שלכם, ובמקרים מסויימים אפילו את הילדים (במיוחד כאשר מדובר בילדים בוגרים). המגשר הוא צד אובייקטיבי ונייטרלי, שמטרתו היא לעזור לכם ול"לשעברים" שלכם למצוא מקומות בהם אפשר להתפשר, כדי שתוכלו להמנע מתוצאותיו המאיימות לעיתים של הליך גירושין משפטי. המגשר בתהליך של גישור גירושין איננו שופט! הוא או היא לא יעשו החלטות בשבילכם, ולא יכריחו אתכם לעשות משהו בניגוד לרצונכם. על אף שכל גישור הוא ייחודי, כל המגשרים מובילים אתכם באותה הדרך. הגישור בדרך כלל נעשה במשרדם של המגשרים (מה שנקרא- שטח נייטרלי), ומתחיל בפגישה המשותפת לכם ולפרודים שלכם, בה יסביר המגשר את התהליך, ישוחח עמכם על הציפיות שלכם, ויענה על כל שאלה שתרצו לשאול. בהמשך, יעזור לכם המגשר לנהל משא ומתן, תוך התמקדות במספר נושאים חשובים. גישור גירושין יכול להתבצע מבחינה טכנית בשתי דרכים עיקריות. אם זה מתאפשר מבחינתכם, אתם והצד השני תיפגשו ביחד בנוכחות המגשר ואולי גם עורכי הדין. אם המגשר יסיק שבפגישות משותפות לא יהיה אפשר להשיג כלום (בכל זאת, גירושין עלולים להיות עניין מלא עצבים וכעסים), ייתכן והוא יבקש מכם לשבת בחדרים נפרדים, וינהל דיונים מקבילים עם כל אחד מכם- לעיתים בזמנים שונים ולעיתים בבת אחת, כאשר הוא עובר מחדר לחדר כיונת דואר. המגשר ימשיך ויטייל כך בין החדרים עד שתצליחו להגיע לפשרה.

למגשרים יש מספר תפקידים בזמן גישור גירושין. הם דואגים לכך שתהיה תקשורת מכובדת בין שני הצדדים, כך שלכל אחד תהיה הזדמנות לדבר, להשמע ולחלוק עם המגשר ועם הצד השני את הדאגות, הבקשות והטענות שלהם. הם מספקים מידע חוקי על תהליכי גירושין ועל הנושאים החוקיים עליהם אתם דנים. בנוסף, הם עוזרים לשני הצדדים להכין את המידע העובדתי והחוקי אשר נחוץ לצורך קבלת החלטות נבונות, עוזרים לשני הצדדים לחקור אפשרויות פשרה שונות ומנתבים את הספינה לקראת הסכם סופי. המגשרים מעודדים את המתדיינים להגיע בכוחות עצמם להחלטות, מתוך ידיעה ברורה של כל המידע בנושא. במידה מסויימת, גישור גירושין מתפקד גם כמעין "שיחת החזרה למציאות", משום שהוא עוזר לשני הצדדים להבין מה אפשרי ומה לא, ומאפשר להם להגיע לפשרות שיתאימו לכולם.

גישור גירושין יכול לנוע בין מפגש אחד שאורכו מספר שעות, למספר מפגשים שאורכם כמה שבועות. הזמן הנדרש תלוי במורכבותם של הנושאים ובנכונותם של הצדדים להתפשר. ברוב המקרים, גישור גירושין הוא מהיר יותר וזול יותר מתהליך גירושין שמגיע לבית המשפט.

אחת ההמלצות העיקריות שמגשרים מעניקים ללקוחותיהם, הנה להחליט מראש מה תהיה האסטרטגיה שלכם, מה תהיה נקודת הפתיחה בכל תחום, ועד כמה אתם מוכנים להתפשר. חשבו בבית על כל התחומים הנוגעים לתהליך גירושין, כגון דמי מזונות, חלוקת רכוש וכדומה, וסמנו לעצמכם קווים אדומים. שאלו את עצמכם עד כמה כל נושא חשוב לכם, על מה אתם לא מוכנים לוותר בשום אופן, ואיפה אתם מוכנים להתפשר בשביל לעבור גירושין שקטים יותר, מהירים יותר וקלים יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב